085-4014642

Voor een professionele mondverzorging   

Bestellen en Bezorging

Hoe kan ik een artikel vinden?
Rechtsbovenin in onze webshop vindt u de balk ‘doorzoek de gehele winkel’. U kunt hier uw trefwoord invoeren. Het is daarbij mogelijk om op een merknaam te zoeken. U krijgt dan alle artikelen van het desbetreffende merk te zien. Ook kunt u zoeken op een specifiek product.

Zoeken op onderwerp
Bovenin de webshop vindt u onder het logo van Tandonline de donkerblauwe menubalk. Daar staan hoofdcategorieën van onze webshop. Als u op een hoofdcategorie klikt, komt u bij de subcategorieën (weergegeven met foto's). Na het klikken op de door u gewenste subcategorie krijgt u alle artikelen te zien, die onder de desbetreffende subcategorie vallen. Wanneer u het door u gewenste artikel gevonden heeft, kunt u een bestelling plaatsen.

Bestellen en betalen
Als u een artikel wilt bestellen, klikt u op ‘in winkelwagen’. Uw bestelling is nu in het winkelwagentje geplaatst. U krijgt nu de mogelijkheid om verder te winkelen, uw bestelling te wijzigen of door te gaan naar afrekenen.

Wanneer u klikt op ‘ga door naar afrekenen’, krijgt u het scherm te zien met hierin een drietal stappen om uw aankoop te voltooien. Als u onze 'facebook- korting'( 5% als u met al uw contacten deelt dat u iets heeft gekocht) wilt ontvangen, kunt u dit onderin aangeven.

Als u voor het eerst bestelt bij Tandonline, zien de drie stappen er als volgt uit:

1. Gegevens invoeren. Vul uw naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer en postcode in. U krijgt de mogelijkheid om een account aan te maken, zodat toekomstige bestellingen makkelijker zullen verlopen.
2. Verzending. Hier vult u de gegevens in voor de verzending en ontvangst van het door u gekochte product.
3. Betaalmethode. Voer uw betaalmethode in. Als u met iDeal betaalt, wordt u doorverwezen naar uw bank.

Controleer vervolgens uw bestelling en klik op 'plaats uw bestelling'. Uw bestelling is hiermee afgerond. Voor de betaling ontvangt u een betaallink van Multisafepay.

Indien het u niet lukt een bestelling te plaatsen volgens bovenstaande wijze, kunt u ook telefonisch een bestelling doen. De klantenservice helpt u graag bij het aanmaken van de bestelling in het systeem van de webshop. U dient daarbij uw persoonlijke gegevens door te geven. Nadat de bestelling is aangemaakt ontvangt u enige tijd later via de e-mail een betaallink van Multisafepay waarmee u de betaling van de bestelling kunt voldoen. Nadat de betaling is voldaan wordt de bestelling zo spoedig mogelijk naar u toegezonden. Betalingen gaan altijd via Multisafepay. Deze gaan in principe niet via de bankrekening van Tandonline.

Ons bonuspuntensysteem

Bij elke bestelling op Tandonline ontvangt u als klant bonuspunten. De hoeveelheid daarvan is afhankelijk van uw bestelling: voor elke euro die u besteedt bij Tandonline ontvangt u 1 bonuspunt. Deze bonuspunten kunt u inzetten bij een volgende aankoop bij Tandonline en gebruiken om korting te krijgen op een volgende aankoop. Nadat u een bestelling heeft geplaatst, kunt u in het winkelmandje zien hoeveel bonuspunten u heeft. U heeft dan de mogelijkheid deze in te wisselen. Let op: De bonuspunten kunt u alleen behouden en gebruiken wanneer u een account aanmaakt.

Betalen na ontvangst van uw bestelling

Indien u er op prijs stelt de betaling achteraf, na ontvangst, te doen, kunt u dit bij uw bestelling aangeven. Na het klikken op 'Afrekenen' krijgt u de gebruikelijke betaalmethodes in beeld. Als u voor vijftien euro of meer hebt besteld, kunt u hier ook kiezen voor de optie 'betalen na ontvangst'. Nadat u de bestelling heeft ontvangen is het niet nodig de betaling zelf te voldoen door het bedrag over te maken op de bankrekening van Tandonline. Zoals eerder aangegeven gaan alle betalingen via Multisafepay. Ook in dit geval ontvangt u enige tijd na ontvangst van uw bestelling een betaallink van Multisafepay, die u moet voldoen binnen dertig dagen. Indien u deze termijn overschrijdt, ontvangt u bericht van Multisafepay om de betaling alsnog te voldoen en komen daar extra administratie kosten bij. Let op! Aan 'betalen na ontvangst' zijn extra kosten van €2,95 verbonden. Indien de link 'Betalen na ontvangst' niet werkt, dan kunt u kiezen voor de optie 'Overboeking'. U dient dan wel een email te verzenden naar info@tandonline.nl met het verzoek tot betalen na ontvangst.

Kortingscode
Soms is er sprake van een kortingscode. Deze code is alleen verkrijgbaar via de tandartspraktijken die aangesloten zijn bij Tandonline bv. In andere gevallen worden kortingen gegeven met een code via meegezonden flyers, die de klant na een bestelling ontvangt en kan gebruiken bij een volgende bestelling. De kortingen zijn alleen geldig in een bepaalde periode, welke wordt aangegeven op de flyer.
Om de korting te ontvangen op uw bestelling dient u eerst uw producten te kiezen en deze te plaatsen in uw winkelmandje. Vervolgens gaat u niet meteen door naar afrekenen, maar klikt u eerst op 'winkelmandje' rechtsboven in het scherm. Op die pagina ziet u de mogelijkheid de code in te voeren. De korting wordt automatisch verrekend. Hoewel u ook gebruik kunt maken van de zg. Facebookkorting en korting middels bonuspunten, is een dubbele korting bij het plaatsen van een bestelling niet mogelijk. U kunt dus gebruik maken van een kortingsmogelijkheid per keer.

Kan ik de bestelling wijzigen of verwijderen?
Wanneer u bezig bent een bestelling te plaatsten, kunt u deze wijzigen of verwijderen door terug te gaan naar winkelwagen. Daarin kunt u een wijziging aanbrengen of het artikel verwijderen door aan de rechterkant te klikken op het icoontje (de vuilnisbak).

Verzendkosten
Tandonline.nl hanteert drie verschillende verzendkosten. Voor briefpost cq enveloppost betaald u als klant verzendkosten van €2,95 of €3,95. Dit is afhankelijk van het product, de grootte en gewicht. Voor pakketpost betaald u t.a.t. €5,95 aan verzendkosten. De verzendkosten veranderen niet bij een aankoop van grotere hoeveelheden, maar blijft t.a.t. dezelfde. Bij de aankoop van producten met verschillende verzendkosten, worden de hoogste verzendkosten gehandhaaft.
De verzendkosten zijn gratis bij een aankoop boven de €75,00. Dit is bepaald op basis van de zeer lage winstmarges op de producten.

Bezorging

Tandonline maakt gebruik van twee verschillende bedrijven voor de bezorging van de bestellingen. De Postpakketten worden bezorgd door DHL. Enveloppost ofwel briefpost wordt bezorgd door PostNL. Postpakketten voor België worden bezorgd via DPD.

Voor wat betreft  de bezorging door DHL dient u er rekening mee te houden dat uw bestelling tussen 09.00 en 18.00 uur op uw leveradres zal worden aangeboden. Indien u niet aanwezig bent en de bezorger het pakket niet aan u heeft kunnen leveren, wordt deze op de eerstvolgende bezorgdag opnieuw bij u aangeboden. Bent u ook de tweede keer niet aanwezig, dan gaat uw pakket terug naar het voor u dichtstbijzijnde DHL depot. Daar kunt u uw pakket binnen twee weken ophalen. 
De ervaring leert dat het soms gemakkelijker is om een bestelling te laten bezorgen op een werkadres of eventueel op een DHL Servicepoint. Via de Servicepoint Locator van DHL kunt u een afhaalpunt bij u in de buurt opzoeken.
Let op! DHL doet geen bezorging op postbus adressen. Indien u een pakketbestelling bezorgd wenst te hebben op een postbus adres, neemt u dan vooraf contact op met de klantenservice.

Track & Trace
Alle postpakketten voor Nederland worden verzonden met DHL. Elk postpakket krijgt zijn eigen ‘Track & Trace’. Dit is een code waarmee u het verzendtraject van uw pakket kunt volgen. Deze code ontvangt u niet automatisch bij uw bestelling, maar kan worden opgevraagd indien u deze wenst te ontvangen.

Kleinere bestellingen, die in enveloppen worden verstuurd worden in principe niet verstuurd met Track & Trace. Indien u dit wenst kunnen wij voor u een Track en Trace code aanmaken. In dat geval wordt uw bestelling als pakketpost verzonden. 

Levertijd
De levertijd van uw bestelling is afhankelijk van het artikel dat u wilt bestellen. Indien uw bestelling bij Tandonline op voorraad is kunt u rekenen op een levertijd van 1-2 dagen. Hoewel een artikel niet of beperkt op voorraad kan zijn, vinden wij als Tandonline dat u als klant altijd een bestelling moet kunnen plaatsen. In die gevallen wordt  het artikel voor u besteld bij de leverancier. Hierbij moet u echter rekenen op een levertijd van 3-5 dagen. Bij een zeldzaam geval kan het voorkomen dat uw bestelling later aankomt, gezien Tandonline deels afhankelijk is van externe partijen. Wanneer de levertijd twee of meer dagen bedraagt, ontvangt u van Tandonline een email bericht over de levering. Wij appreciëren zeer uw geduld.